keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Pikku villatakki paukkuviin pakkasiin

Melkein kaksi vuotta on vierähtänyt edellisestä blogitekstistäni. Tässä välissä onkin ehtinyt tapahtua kaikenlaista! Suurin, ihanin ja rakkain tapahtuma oli oman lapsen syntymä viime heinäkuussa. Ja nyt minulla on koekaniini ja malli neulomuksilleni.

Tämän kahden vuoden aikana olen tehnyt jonkin verran käsitöitä, mutta jostain syystä ne eivät ole tänne blogiin asti kulkeutuneet. On mukamas ollut liian kiire istahtaa koneen ääreen kirjoittamaan. Tänään on siis hyvä päivä aktivoitua uudelleen blogin parissa.

Minä olen ollut jo vuosia Suuren käsityölehden tilaaja ja toisinaan olen sieltä testaillut ohjeita. Uusimmassa numerossa oli ohje vauvan villatakkiin ja se tuntui näiden paukkupakkasten takia tarpeelliselta. Tavoilleni uskollisena neuloin sen hiukan soveltaen ja muunnellen.

Kuviot kiinnostavat.
Villatakista tuli juuri sopivan kokoinen. Kasvunvaraakin on tämän talven verran. Se on neulottu Seitsemän veljestä -langoista. Napit ovat peräisin isäni vanhasta takista, josta kunnon nappihamsterina jemmasin napit ennen sen roskiin joutumista.

Otettiin takista varmaan 30 kuvaa, koska malli tahtoi kääntyä kokoajan vatsalleen.
Ensimmäisen suunnitelman mukaan takista piti tulla yksivärinen, mutta toista etukappaletta aloittaessani tajusin, ettei pinkki lanka tulisi riittämään. Onnekseni jouduin tekemään raidallisen kappaleen, joka tuo takkiin kivasti eloa.

Hyvin venyy hihat ja taisi maistuakin todella hyvältä.
Uskon, että tämä villatakki lämmittää meitä monilla vaunulenkeillä tänä talvena. Nyt puikoilla on pikkuruinen myssy. Suunnitelma on minulla mielessä ja katsotaan kuinka monesti se on muuttunut ennen kuin pääsee tänne blogiin! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti